6 timmar på akuten igår igen.

i måndags var det skit. hade så jävla ont i foten så jag bara låg och bölade igen. och inte en värktablett hjälpte nånting. och foten såg ut som en handboll istället för en tennisboll.... och jag hade ett blått streck över hela foten. jag fick ännu mer panik när jag såg det. ni vet sånt här blodstreck när man får en propp? fyfan..


inte nog med det så kom huvudvärken farandes i snabbaste farten..kunde inte ha ljust runt omkring mig och kunde varken sitta eller ligga med nacken. hade inget av dessa blivit bättre sen i lördags så skulle vi åka in till sjukhuset igen. så mamma ringer in och får skäll av läkaren när hon nämner huvudvärken....ÅK IN PÅ EN GÅNG!!


far in till sjukhuset och blir undersökt. dom kollar synen, nacken, huvudet, blodtryck och pulsen. sen skickas jag in på ett rum. väntar ca 2 timmar sen kommer läkaren. då har dom kollat synen, nacken, huvudet, blodtryck och pulsen en gång till redan. läkaren var världens bästa och var hur noggrann som helst. väntar ca en timme och då kommer dom igen och kollar synen, nacken, huvudet, blodtryck och pulsen.... efter 40 minuter till..


sen får jag åka upp på röntgen. en vanlig fot/ben röntgen. sen en hals/nack röntgen i nån ny maskin. sen en ct som kollade hjärnan.... skitläskigt. läkarna sa ingenting om varför. eller jo, dom trodde att jag hade en blödning i hjärnan och alla var arga eftersom dom inte kollade huvudet nånting i lördags. bara fotfan. och när man ramlar så är huvudet det viktigaste man måste kolla.. så med en nipprig mamma bredvid mig som fatade nåtnting fattade jag själv ingenting i sängen.


efter röntgen får jag åka ner igen och in på ett barnrum, men blir utkastade igen, för det kommer en sjuk bebis. vi får åka in i ett gyn-rum, men blir utkastade för det kommer en kvinna som har fått missfall. vi blir ståendes i korridoren istället... sen får vi komma in och stå i ett övervakningsrum... inte lite vilsen man var efter allt det där. och det var ljust och jävlgigt och det tröck som fan bakom mina ögon. hade en filt över hela kroppen. ligger på samma ställe i ca 2 timmar...... då har dom kollat synen, nacken, huvudet, blodtryck och pulsen 2 gånger till.. jag fattade inte riktigt varför....?


sen kommer äntligen läkaren och talar om att det inte är något av i benet. och ingenting är fel i nacken eller huvudet. åååh, vad skönt. MEN.........han vill att en läkare från infektion ska komma ner och kolla på mig. EH, VARFÖR? jo... för dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation.... vi väntar bara en liten stund, det går fort tills han kommer. och det var bra resultat. INGEN hjärnhinneinflammation.


orsaken till huvudvärken, ont i ögonen, ljuskänslig, ont i foten och nacken och knappt någon känsel i händerna och huvudet är pga att jag har fått en ordentlig hjärnskakning. ledband och muskelfästen är av i benet. då mår man inte okej. mamma hade tårar i ögongen när vi äntligen fick åka hem. pressen släppte rätt rejält, för helst vill man att det ska vara nånting när man har ont, så man kan hjälpa det. men att få något besked man inte vill höra är skönt att slippa. så jag har haft tur att det ''bara'' var detta som har hänt.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


varken läkare i lördags, ambulans eller polis har skött sitt jobb. jag kommer ihåg allt kring händelsen men inte själva händelsen. och jag vet inte hur jag har kommit in till sjukhuset förns nu efter att minnet kommit tillbaka. men jag kom inte ihåg det igår på sjukhuset.. och det finns ingen information från någon, det är inte en rapport skriven så ingen vet egentligen vad som har hänt. nonchallanta jävla idioter är vissa. klarar dom inte av jobbet dom har, då ska dom fan byta. det handlar inte om att inte lyckats sälja ett par jeans eller några hårspännen. det handlar om att visa människor respekt och ta hand om liv. man ska aldrig säga tänkt om. men tänk om...?


Kommentarer
Martina

usch vad hemskt!!!

jag vet precis vad du menar, var på sjukhuset jag med ang ´det som hände mitt ansikt, och läkaren tittade på mig i MAX 30 sekunder och sa att jag skulle åka hem. Dagen efter gick jag till läkaren igen som sa att jag måste till hudkliniken DIREKT för behandling... Blev så förbannad på den första läkaren så jag tänkte anmäla honom och skriva till tidningen!

2011-03-09 @ 14:11:01
URL: http://newflowertoday.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0