min lördag slutade på akuten.

började på jobbet, hem och duscha, krångla lite med tomatsås, kom fram till kollegorna, åt god mat och skrattade massor, drack vin och åkte och bowlade.

gick hem till jonas på en eftergrogg, sen skulle vi trava mot stan. men jag hann inte med dom. jag satt kvar utanför. ville jag sitta kvar eller lämnade ni mig?

han bor nere vid gymmet typ, på sveatorget i borlänge. efter att jag rest mig är det svart. tills jag kommer upp till bolanchekön på stan...det är en bit att gå.. jag ser mig själv som att jag släpar benet efter mig av pain, ni vet som en film? fick en hjärnskakning när jag ramlade därför är minnet borta.

min telefon funkar inte, så jag tror att det var därför jag satt kvar där nere först. jag kommer iallafall inte i i den och ber någon i krogkön hjälpa mig att ringa. polisen kommer fram och frågar tusen frågor...jag har brytit foten!!!! skriker jag. dom plockar med mig i polisbilen i väntan på ambulansen.... sen lyfter dom över mig i ambulansen och vi åker in mot akuten... dom tvingar mig att ha skon på mig fortfarande... det gör så jävla ont! dom bad mig rabbla mitt personnummer flera gånger och hon frågade hela tiden om jag var vaken där bak...

mamma, lars och marika var redan på akuten när jag kom in ♥ jag hade bett polisen ringa mamma eftersom jag inte lyckats själv

får komma in på ett rum, sen åka upp på röntgen.. har så jääävla ont så dom frågar om jag vill ha smärtstillande. dum fråga??? så kör dom in en morfinspruta i magen på mig. tur jag hade druckit lite vin. jag hatar sprutor!!! suraste kärringen till syster som springer runt och är yr, min fot ser ut som en handboll men hon vill sätta gips på mitt knä? hon bara spottar och fräser..tur jag hade så ont, hade hade jag nog skällt ut henne. varför ska hon ha ett sånt jobb om hon inte kan koppla bort det jobbiga? buu. 

jaja, inget i benet var av iallafall. kom hem från akuten 06 på morgonen.. men jag har fått muskelfästerna förstörda, och pajjade ledband från knät till foten. gul och blå och har stödskena som gör apont!! kan inte gå, stödja eller röra foten. ska gå på kryckor och vara sjukskriven i minst 2 veckor..... tack och bock. fan vad onödigt. ;(




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0