jag och maggio

jag och maggio har haft en fin eftermiddag tillsammans! hon har sjungit för mig och jag har fixat för henne.

jag har gjort hemmagjord thai mat inkl matlåda, tvättat 2 maskiner tvätt, diskat en maskin disk, bakat en sats mat-muffins, målat 2 vändor på båda hyllorna, plockat och vattnat blommorna och rensat ur lite till i garderoben.. och nu dricker jag kaffe medans färgen ska torka så jag kan måla en sista gång. jooooorå, jag kan också när jag vill! ;)

dom här muffinsen bakade jag, ett mums-tips till er! lhcf'are eller inte.

Ingredienser:
5,0 st Ägg rått
1,0 dl (ovispad) Vispgrädde 40% fett
1,0 dl (riven) Ost hårdost 28% fett
100,0 gram Rökt skinka gris 6% fett
1,0 msk (finklippt) Gräslök

Gör så här:
1. Strimla skinkan. Vispa grädde och ägg och tillsätt sedan den rivna osten, gräslök, salt och peppar.
2. Häll upp smeten i muffinsformar och grädda i ugnen i ca 20 min på 175 grader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0