you got a new friend.



titta! vad jag pysslat med.. tycker det är så otroligt fult och tråkigt med enkla naglar. jag har alltid nåt på dom. och sen jag tog studenten då jag gick och betalade 260:- för en vanlig enkel fransk manikyr som gick bort med vanlig aceton så blev jag förbannad och ska aldrig mer göra det. och lösnaglar klarar jag inte av. det gör så förbannat ont och så ramlar dom bara bort! så nu har jag tränat lite här hemma och gör själv istället  mycket billigare och trevligare och man kan göra precis vad man vill utan att behöva betala massa extra. idag blev dom gröna med glitter! förra veckan var dom vinröda utan glitter med en blomma på tumnageln.

först använder jag depends nagelolja och oljar hela nageln och nagelbandet. låter det sitta en stund och sen med hjälp av nagelpinne (ser ut som en tops fast i trä och med en kant som är som en pulkabacke) som jag fixar nagelbandet med. sen börjar jag med färgen(grönt nr 196 depend) längst ut på tipparna, fortsätter med ett glitter som jag bara lägger på färgen, sen tar jag den rosa basen(h&m pink mist) och lägger över hela nageln fram till tipparna. jag målar alltså inte över det gröna (men hade det varit vitt hade jag gjort det) och sen lägger jag depends topplack över hela nageln! baslacken är väldigt bra, det håller bra. (men hade jag haft en svart nagel så hade jag inte haft det, för den gör så att svart ser blågrå ut) men här funkar det hur bra som helst!



Kommentarer
johanna

snyggt! =)

2010-07-28 @ 11:53:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0