the first day of my new me.

godkväll. vi är inne på dom sista timmarna av denna söndag.. av denna vecka. och imorn är det inte vilken vecka som helst som börjar, utan veckan då jag har bestämt mig. ni som tycker det är fånigt får gärna skratta åt det, men jag är stolt över att jag faktiskt har bestämt mig. ni andra kan ju bara hold my back som vanligt.

jag har bestämt mig för att:
jag ska börja äta nyttigare. mindre godis, mer frukt och nötter. mindre läsk, mer vatten/juice. ingen köpmat, bara matlådor.
ska ta det förbannade körkortet. varje dag före jobbet, minst en timme på körskolan. varenda lediga dag, minst en timme på körskolan och en hemma vid datorn. har bara teroin kvar så vad väntar jag på? nu jävlar!
ingen alkohol förens nästa månad. det borde jag klara. klarade jag av att inte gå ut eller dricka alkohol nu i lördags då alla (!) var ute, så då klarar jag det månaden ut.
jag ska bli mer ekonomisk. jag ska inte småhandla på rean som jag jämt gör. kan inte minnas när jag köpte något för ordinarie pris sist. det blir inte dyrt, men det rinner iväg. jag är absolut inte snål, jag vill bara inte stanna kvar här, utan varenda krona jag kan få in ska jag spara så jag kan göra vad jag vill. och när mitt rum ser ut som det gör (har tre garderober som är överfulla, ändå ligger det nästan en hel på golvet i en stor hög också) dessutom har jag lagt ut grejer på tradera idag, så där kan vi ju alltid hålla tummarna. köpstopp nu alltså.
jag ska komma i form. jag tycker själv inte att jag är tjock, och det tycker inte ni heller. för ni vet när man står framför spegeln och säger 'fan vad jag är tjock'' så är man egentligen inte det, utan kanske tom i närheten finns det större personer. och det borde man tänka på när man säger.. jag vill bara komma i form. tappa några kilo fett, gå upp några kilo muskler. få en fast kropp helt enkelt. bli piggare och få bättre kondis. gymmet minst varannan dag, promenar på kvällarna/mornarna och övningar här hemma.


håll tummarna för mig att jag lyckas! jag uppdaterar om hur allt kommer gå, och ge mig gärna goda råd om ni har några.

puss, godnatt, let's do this! 


Kommentarer
johanna

booo, nu kände jag mig tjock på riktigt när jag sitter här i min ensamhet med en macka med kladdsallad på i ena handen och andra handen i en chipsåse :( haha. pusha mig med till bättre vanor!

2010-09-05 @ 22:45:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0